Sunday, June 01, 2008

Kesäpohdintoja ja jotain käsitöitäkin

Lomaa on mennyt jo pari viikkoa ja tuntuu, etten oo vielä tehnyt mitään... Muuttolaatikoita pakkailen, ensi viikolla pitäisi siirtää tavarat uuteen asuntoon. Ihanaa!

Viimekshän oon kirjottanu aikaa sitten... Sen jälkeen on ollut vaikka mitä. Yhdessä kevättapaamisessa kokeilin ekan kerran golfia ja se olikin kivaa, vaikka mulla on ollut asenneongelma kyseistä lajia kohtaan. Tyhy-päivänä kävin melomassa, vaikka vesi ei todellakaan ole mun elementti jos sen päällä pitää olla. Olin pitämässä vanhempainiltaa, koska saan ens vuonna oman luokan. Vanhempainiltaa seuraavana päivänä sain kirjeen, jossa kerrottiin mut valitun virkaan, eli seuraavat paperit on eläkepaperit. ;) ! Uuden kämpän löysin vähän tuon jälkeen. Vuokralle menen, vaikka monet pitääkin hulluna kun en osta asuntoa. Uuteen asuntoon tulee ens viikolla keittiöremontti ja viime viikolla sitä maalattiin ja tapetoitiin. Mulla ei olis ollu rahaa tehdä niitä kunnolla, jos olisin ostanu tän kyseisen kämpän, joka oli myynnissä hetki sitten...

Kesäloman puolella on ollut suunnistuskisoja (esim. Jukola, käyty samoilemassa puskissa harjoitusmielessä, oltu häissä ja käyty tallilla.
Ainiin, kun loma alko, kävin askartelukaupassa ja tein muutaman kortin kesän juhlia varten. Yksi meni jo, muista pitäis muistaa ottaa kuvia vielä, että muistaisin itekin tehneeni niitä. Oli niin kivaa, että koitan kyllä keksiä ideoita lisää ja toteuttaakin miten aika antaa myöten. Perinteiset ylioppilaskortit meni niin tiukalle aikataulun kanssa, että en toimittanutkaan niitä... Sain ne valmiiks muutaman päivän myöhässä. Onpa ens vuodeks. :S

Heinäkuussa pitäis reissata pitkin poikin ja tuli just mieleen sekin, että Jyväskylässä piti käydä moikkaamassa KIPakka-porukkaa. Mä en vaan tunnu saavan aikaseks mitään kunnollista nyt, oon vaan täällä kotosalla ja aina välillä työnnän jotain tavaroita laatikkoon. Kieltämättä toi pimeä ja sateinen keli on vähän hidastanu menoa nyt. Mutta se on Suomen kesää ja sillonkin pitäis tehdä jotain kivaa. Ennenkun joku saa kohtauksen, kerron, että tarkotan tällä sitä, että mulla on tapana vaan haahuilla, kun PITÄIS tehä jotain, enkä osaa vaan nauttia siitä, että on pimeetä ja kylmää ja istahtaa neulomaan. Tai vaihtoehtosesti lyödä kaikkia tavaroita laatikkoon ja todeta, että hyvä, se on tehty. Nythän mä sentään otin ja istahdin kirjottamaan tänne, enkä vaan aivottomasti surffaa ympäriinsä. Sekin on ollu sellanen kiva homma, joka on roikkunu kun on muka pitäny tehdä jotain noille laatikoille.

Mutta mä näytän nyt, kun keväällä askarreltiin eläköityvälle työkaverille pieni muisto. Tähän mun tilkut oli menossa:

Kaiteen toisella puolella oleva osa:

Ja muutama ylijäämätilkku (päättelemättömiä, kukahan kehtas olla NIIIIN laiska?!?!? ;) ) jäi häiritsemään avustajaa, joka väsäsi niistä vielä tyynyn:

Toinenkin puoli oli kaunis:


Nyt siirryn jonkun toisen odottavan kivan homman kimppuun. Vaikka häälahjapaketin tekoon...
Hyvää kesää!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home